mercredi 31 août 2011

Paul & Joe Manhattan Collection Launch at Takashimaya

Paul & Joe will be launching its Manhattan fall makeup collection in Singapore in the first week of September.





You can see swatches of the lipsticks in these earlier posts here and here.

Libellés : ,

Fred Farrugia LOTDs

After playing with my first Fred Farrugia palette last week, I decided to assemble another palette.



This time, I picked up the blushes #7 and #8, three Pearlized Twinkle Eyeshadows duos and a concealer.





(From left to right) Pearlized Twinkle Eyeshadows #4, #28 and #38.



The Farrugia eyeshadow range contains a wealth of shimmery grey shades that often look virtually identical when swatched. The differences, if any, are very subtle.



Similar to the Becca concealer, the Farrugia concealer module contains a "corrector" shade with light coverage and a "concealer" shade with heavier coverage and a less emollient texture than the corrector shade. This is shade 05, the lightest shade. One drawback of having the concealer in this module packaging is that random pieces of lint tend to find their way into the concealer.



I like the blushes as they have good colour payoff and are easy to blend. They're not as intensely pigmented as Sleek or NARS blushes, but I find that they are easier to layer and blend without ending up with instant clown cheeks if your brush happens to pick up too much product. Most of the blushes have a semi-matte or satin finish, without any frostiness. Shown below (from left to right) are #2, #7 and #8.



Here's a look that I did with the Pearlized Twinkle Eyeshadow #4 (a shimmery pale yellow and shimmery royal purple) and Blush #7. I also used the beige rose shade from #28 above the outer half of the crease to add some depth.





Another look with Pearlized Twinkle Shadow #28 (shimmery grey and shimmery rose beige).



I used Shiseido Automatic Fine Eyeliner for this look. Although I like the jet black shade, the eyeliner doesn't last well throughout the whole day for me. By evening time, I can see a gap along my lashline where the eyeliner has worn off. I also still prefer liquid eyeliners in which the eyeliner fluid flows naturally into the brush tip without having to push a button, like those by Dolly Wink and Heroine Make.





Thanks for reading!

Libellés : , ,

Steam Cream New Designs for September

Steam Cream will be releasing these new can designs on 2 September at BHG in Singapore. Do also check out their Facebook page!

Libellés :

mardi 30 août 2011

Ce que Revlon, Franck Provost, Talika et Diesel nous réservent



Enfin, l'heure de la rentrée cosmétique a sonné ! Des nouveautés en pagaille dans les rayons, des lancements à foison devant lesquels on peut s'émerveiller (ou pas d'ailleurs), le lancement des collections automnales pour les make-up addicts... en somme, la saison préférée des beauty addicts ! Justement, prenons 5 minutes pour nous arrêter un peu sur ces quatre nouveautés, et pour s'interroger sur leurs futures chances de succès (oui, je sais que je vous ai déjà mis à contribution hier avec Kleenex mais que voulez-vous, quant on aime, on ne compte pas !). En plus, j'ai fais les choses bien en sélectionnant aussi bien du parfum (Diesel), du make-up (Revlon), du soin (Talika) et du capillaire avec Franck Provost. Que demande le peuple !




REVLON




Vous vous souvenez qu'il y a quelques mois, je vous présentais une base de teint signée Stila qui ressemblait à s'y méprendre à des fusillis multicolores ? J'avoue que personnellement, et même si c'est totalement inutile et que cela ne présente aucun autre intérêt qu'un certain esthétisme, j'étais assez séduit par cette spirale qui n'est pas sans rappeler un peu une structure moléculaire. Je me demandais à l'époque si une marque allait "importer" un jour ce genre de choses en France et grâce à Revlon, nous n'aurons finalement pas attendu trop longtemps avant que cela soit le cas. En effet, la marque lance en septembre Age Defying DNA Advantage, son tout nouveau fond de teint justement packagé ainsi. Du coup, le produit n'est pas axé comme un simple fond de teint maist profite de son design à l'image technique et pointue pour proposer une formule anti-âge enrichie en Vitamines B3, Vitamine E, Extrait de Cerise, agents hydratants... En prime, une protection solaire plus que correcte (SPF20) et un prix à peu près acceptable (21€).



Mon pronostic de réussite ? 60%



En règle générale, on ne peut pas dire que les fonds de teint Revlon (qui sont peut-être très bien, là n'est pas la question) créent l'évènement. Du coup, pour une fois que la marque innove sur ce segment avec un produit qui accroche bien le regard, c'est déjà plutôt positif. Il y aura en plus une campagne de pub avec le top Elle Mac Pherson (tiens, je l'avais oublié elle!) qui place bien la marque sur le secteur de l'anti-âge et devrait permettre à Revlon de recruter de nouvelles consommatrices (je ne sais pas pourquoi mais dans mon esprit, la cliente type Revlon est plutôt assez jeune). Seul bémol en revanche, le faible choix de couleurs. Avec seulement 4 petites nuances proposées seulement, ce n'est pas le nirvana.





TALIKA





Tadam, voici la nouveauté Talika ! Et comme chaque lancement de la marque qui se distingue souvent par son imagination débordante, celui-ci vaut aussi le détour. Son petit nom : Skin Retouch. Avec en sous-titre la mention suivante : Issu des techniques de retouche photographique. L'idée est d'une simplicité enfantine : "agir directement sur l'épiderme pour un effet retouche photo en un instant". Un Photoshop pour l'épiderme en somme ! A utiliser au choix le matin après votre soin ou bien à n'importe quel moment de la journée pour une petite retouche, et cela même par dessus votre maquillage. Ça ne vous rappelle rien ? Bah si bien sûr, le fameux Glamour Shot lancé par Sampar il y a quelques mois et dont on avait beaucoup entendu parler à l'époque (avec du bon, comme du plus mitigé). Qu'est ce que Talika apporte en plus du coup ? La marque met en avant une formule offrant un confort d'utilisation supérieur aux produits de ce genre déjà existants (Liss Minute Clarins, Abracadabaume Garancia...). A la place des traditionnelles formules sans eau et mixant base silicone et huiles synthétiques, on a ici une émulsion à base de glycérine qui va davantage laisser la peau respirer. Il y a aussi des pigments réflecteurs de lumière qui parait-il sont tops, à surveiller de près donc.



Mon pronostic de réussite ? 55%



Pour l'instant, ce genre de produits est encore hyper niche et clairement, ce n'est pas encore demain la veille que toutes les femmes auront un soin de ce genre dans leur sac à mains. Mais du coup, c'est en parfaite adéquation avec l'image avant-gardiste de Talika, et cela répond probablement à merveille à l'attente de leurs consommatrices toujours à l'affût de nouveaux gestes de beauté. Un carton jaune en revanche pour la publicité mise en place qui met en avant une femme avec le visage "coupé" en deux : à gauche, une peau dégueulasse et avec toutes les imperfections du monde, et à droite la même peau mais simplement parfaite grâce à Skin Retouch Talika évidemment. Aussi convenu que ridicule, je m'attendais à plus d'originalité après les campagnes sympa de la marque (celle du produit pour le buste avec le briquet...). J'ai eu la chance de recevoir ce produit et clairement, je vais très vite le mettre à l'épreuve pour voir ce qu'il en est. Je vous en reparle du coup dans trois mois environ !





DIESEL





Impressionnant le nombre de parfums féminins qui se lancent en cette rentrée. C'est bien simple, je crois qu'aucune marque n'échappe à cette épidémie de nouveautés. Mais sur la quinzaine de fragrances qui rejoignent en septembre les linéaires des parfumeries, combien seront encore en haut de l'affiche dans quelques mois. Un ? Deux dans le meilleur des cas ? Est-ce que le dernier-né signé Diesel sera de ceux là ? Ce qui est sûr, c'est que la marque a plus que soigné sa copie sur ce coup. Le nom déjà qui, je trouve, est parfaitement trouvé et en adéquation totale avec la cible assez jeune de la marque, plus connue pour ses jeans que ses parfums. Loverdose, je ne vais pas vous expliquer l'addition Lover + Overdose, je pense que vous aurez saisi le concept ! Ce trop plein d'amour s'est trouvé un flacon du genre de ceux qu'on oublie pas : un coeur mauve dont le capuchon est en fait un pieu noir ! Parfait pour la génération Twilight ! Enfin, pas vraiment car Diesel est quand même un peu plus sexy que l'amourette entre les deux ados de la saga. La preuve, le parfum contient des molécules censées stimuler l'hypothalamus, la partie du cerveau responsable de nos pulsions sexuelles. C'est hot dites-moi, cachez tout de suite les enfants !



Mon pronostic de réussite ? 70%



Ce Loverdose est capital pour Diesel puisque c'est son premier lancement uniquement féminin. Interdiction donc de se louper pour la marque qui après Fuel For Life et Only The Brave ne veut pas se retrouver cantonnée dans la catégorie des jus pour faux bad boys un peu fashion. Que la marque se rassure, ce parfum va, je pense, bien fonctionner. En s'attaquant à une cible assez facile à conquérir avec un projet plutôt bien ficelé, Diesel n'a aucune raison de se planter. On prend les paris ?!





FRANCK PROVOST





C'est l'évènement de la rentrée dans les linéaires capillaires des grandes surfaces : Franck Provost lance sa première gamme de coloration ! Et quant on se dit que tout ce que touche généralement le célèbre coiffeur se transforme en or, cela devrait faire du grabuge (et quelques victimes aussi dans les autres marques du rayon, mais ça on y reviendra peut-être plus tard). Et parce qu'on ne change pas une formule qui gagne, la stratégie est toujours la même : sortir un produit de qualité très correcte à prix imbattable. En l'occurrence, 6€49 ce qui effectivement est bien moins cher que ce que l'on trouve chez L'Oréal Paris et consorts. A l'intérieur, un bol et un pinceau applicateur permettent de réaliser la coloration en suivant les gestes des professionnels, donnant une image plus qualitative et plus sérieuses je trouve que les dernières mousses colorantes par exemple. Disponible en 15 nuances aussi bien destinées aux cheveux foncés que clairs, et surtout soutenu massivement en publicité, je peux vous assurer que vous ne pourrez pas passer à côté.



Mon pronostic de réussite ? 85%



Franck Provost est une marque détenue par Lascad, une filiale L'Oréal qui me bluffe à chaque fois par sa capacité à amener des marques là où ne les attendait pas. Après avoir poussé Mixa sur la minceur et le solaire, Ushuaïa sur le bio... la marque continue de faire grandir la ligne Franck Provost qui couvre maintenant toute l'offre capillaire (coloration, soin et styling). Ici, le projet n'a rien de bien révolutionnaire mais l'addition franchise célèbre + caution du coiffeur + petit prix va encore s'avérer payante !





Que vous inspire toutes ces nouveautés ? Est-ce qu'il y a personnellement quelque chose qui vous branche plus que le reste ? Etes vous dans l'ensemble sur la même longueur d'ondes que moi concernant mes pronostics de réussite ou bien en réviseriez-vous certain à la hausse ou à la baisse. C'était Teddy en direct de Paris, à vous les studios !

Libellés : , , ,

lundi 29 août 2011

Spotlight on indie brand For Strange Women

Jill McKeever is the proprietress of independent natural niche line For Strange Women. She's from Kansas City, MO, and has a brick and mortar store there as well. Click HERE to read a short article about Jill and For Strange Women from The Kansas City Star online.

My fellow perfume enthusiast and writer Nathan Branch decided to send me some goodies to review from For Strange Women. When I unpacked them, I was greeted with the phrase "Welcome to the Forest" printed on the outside of the box, which instantly made me smile. I was struck by how pretty and thoughtful the presentation was. Equal parts rustic and Victorian, each sample vial comes with a beautiful card explaining the intention of the scent. For Strange Women is an eco-minded brand, and proves that that doesn't need to mean tacky, pretentious or boring. I don't always actively seek out Earth-friendly products, but when given such aesthetically pleasing and quirky options such as these, I will happily go for the quirky stuff.

my lovely package [photo by me. I know, I'm no Nathan Branch]

Lip Embellishment Gift Set: For Strange Women's Lip Embellishments are lip balms with outrageously good fragrances and interesting packaging. My husband immediately grabbed the Poison Ivy for himself, and I went for the Pine Cone. At first, the wax can be a bit stiff, but I find that it melts with body temperature to spread more easily. I recommend heating it up by rolling it between your palms for a minute before using. The packaging is made with a biodegradable and compostible cardboard-like tube and printed with soy ink, with a cap you pull off. The lip balm is 100% natural, containing beeswax, cocoa butter, sweet almond oil, jojoba oil, meadowfoam, tocopherol, stevia extract, essential oils (that differ depending on which one you have), rosemary extract and mica. It reminds me a bit of the kind of popsicle that you push up out of the long, clear wrapper to get to the goods. The scents are brilliant and include Poison Ivy, Clove, Pine Cone and Rosewood. They are effective lip protectants and very emollient, and despite the inclusion of stevia, you can barely taste any sweetness- just a tiny hint. Perfect! A set of 4 come in a gift box for $24, or they are $6 individually.

Perfume Enhancing Fixative Base: This waxy base comes in a tin, and the idea is that you apply it before using natural perfume oils to help them last longer on your skin. The directions are: apply to skin, wait three minutes, then apply perfume. It forms a barrier so that the oils don't get sucked up by your skin immediately. It is made from shea butter, cocoa butter, beeswax and vitamin E. The base does indeed help to make the fragrances last longer, and if you generally apply natural perfumes in the morning before work and  don't really touch it up during the day, this is something that could be really helpful in extending the fragrance. The tins of Perfume Fixative Base come in two sizes, for $8 and $18.

I love the concept of the Fauna Cologne trio. They are all-natural and are named after animals. These fragrances have an oil base (jojoba and coconut), and are rather mysteriously referred to as colognes. They are not traditional colognes- instead,  I believe the word is used to imply that these are more masculine fragrances. There is a 25% fragrance concentration to the Fauna Colognes, and they are all pretty tenacious, especially for natural compositions. Individual bottles of each scent are available, 8ml for $46, or you can get a sample trio for $18.

Horse: Let me just get this out of the way first: I am ALL about Horse. Horse is everything. My kingdom for a Horse? Yes, please. This is a very rich, deep hay fragrance- fresh and comforting. It is animalic in the way that I hope everything labeled an "animalic" fragrance will smell, but rarely does. There is saddle leather present, and even the saddle wax that goes on it. It really takes me back to when I was a kid, hanging out at my mother's horse barn. While including all the elements that make us Barnyard Chic Freaks titter with excitement, Horse manages to mostly focus on the sweat-covered skin of the horse itself after just having been for a long run. It's an emotionally tender scent for me, and frankly, it almost makes my eyes well up with tears. Horse has the kind of imagination contained within it that you don't see very often. It has a linear development, but that's a positive thing here. Everything is present all at once and it just fades as a whole over time. Once it dries down in the extreme, it's very much a dry hay scent. Horse is completely enchanting, I will need a bottle of this.
notes: hay, clover, leather, cedar, oats, musk

[photo: pbs.org]

Coyote: Coyote is meant to evoke the warm fur of this elusive canine creature. Coyote starts and finishes in the masculine realm. Bay is one of those things that are rarely (if ever) used in feminine perfumes, and the bay is fairly strong here and stays throughout the entire wearing. The neroli and bergamot give a nice little citrus acidity to the blend, and after about 10 minutes go by, the warm fur accord emerges. It is not "wet dog" kind of animalic fantasy accord, so it's not quite as literal as Horse feels. Coyote is a dry, aromatic fougere with the fur element represented by a musky, woody combination. There is a smokiness that is not overwhelming nor does it give smoked meat or barbecue, thankfully. It is a slightly bitter, dry wood smoke. I think Coyote is very nice, but its classic, masculine fougere nature is not something I would reach for frequently (especially since now I can easily make myself smell of Horse).
notes: neroli, bergamot, bay leaf, patchouli, wood smoke, musk, warm spices


[animals.nationalgeographic.com]


Sand Dollar: Sand Dollar comes out of the gate with a lovely pine and lime combination. I'm not usually partial to aquatic themes in perfume, but this one is not your run of the mill Cool Water type of aquatic. The fact that Sand Dollar is all natural works in its favor. Again, there are several fantasy accords here (salty citrus? Ocean pine?). I do get the salty sea thing, but it's not overbearing. The citrus really pops, lending a nice contrast to the pine, and in the end, citrus and pine is what I remember most about this fragrance. I forget that a sand dollar is a living creature, maybe because I've never seen one in person that I can recall. Almost everyone has held the dried-up skeletal remains of one before, but contemplating this perfume has reminded me that the Fauna collection is about the living wonders of the world- animals and creatures of all kinds and sizes. When I'm not thinking about perfume, I can always be caught thinking about animals.
notes: salty citrus, rosemary, seaweed, musk, ocean pine, lime, jasmine


living sand dollar [follybeach.com]

I still have samples of several more For Strange Women perfumes to try, and based on my opinion of what I've tried so far, I'm looking forward to it. There is much fun to be had with this line, and it won't cost you dearly.

Jill McKeever [how cute is this photo? It's from her Etsy store]


[products were purchased and sent to me as a gift by Nathan Branch. The For Strange Women website is HERE, and the Etsy site is linked at the top of the page]

Libellés :

Gransenbon Discontinued

Just read on 2Channel that Gransenbon has ceased production and is being withdrawn from retail outlets in Japan. Even the official website has vanished from the website of its parent company, Cuore Cosme, which also makes K-Palette. Gransenbon hasn't released any new products for many months now, so the prospects for it weren't looking good.



It's always sad to see a brand meet its demise although to be fair, the brand's products were very much hit-and-miss. I'll treasure my collection of their blushes even more now. BHG has been selling Gransenbon blushes at just $15 each for awhile now. If you've been wanting to purchase them, don't wait too long!

Libellés :

Aube Couture Fall 2011

For this fall, Aube Couture will release a limited edition series of Designing Compact palettes (5250yen), each containing 5 eyeshadows and 3 lip colours.



There are two palette cases and four shade combinations to choose from: 01 Platinum Purple (with pink lip shades), 02 Platinum Brown (with rose lip shades), 03 Platinum Orange (with red lip shades) and 04 Platinum Beige (with beige lip shades). You can see a preview pic of the four combinations on Iroha and here. These will be released on 4 October in Japan.





The ad visuals feature Japanese actresses Esumi Makiko (for the black compacts) and Kanno Miho (for the white compacts). Pics and info from Biteki.com.

Libellés : ,

Kleenex se lance dans la beauté !



Allez, attaquons donc en beauté cette nouvelle semaine qui va nous conduire en septembre (argghh, déjà!!!) en moins de temps qu'il n'en faut pour le dire. Une semaine qui s'annonce particulièrement mouvementée de mon côté, mais ça, je vous en reparlerai jeudi ou vendredi je pense, si jamais je réussis à garder la tête hors de l'eau jusque là. En attendant, nous allons parler... cotons ! Et rentrée oblige, cela va être fait dans le cadre d'une rubrique que vous connaissez bien, j'ai nommé "Le grand tribunal de la beauté" qui rouvre enfin ses portes après la trêve estivale. Le concept n'a pas changé d'un iota : j'enfile alternativement les robes de deux avocats véreux et n'ayant pas peur de la caricature, présentant tour à tour un nouveau produit de beauté (et vous l'aurez compris grâce au titre, c'est de Kleenex dont il va être question). L'objectif final est que vous, membres du grand jury populaire de la Planète-Beauté, puissiez me dire quel sort vous lui réservez : succès total ou plantage complet ! On y go ? Alors c'est parti !




LA DÉFENSE


La question qui se pose aujourd'hui cher Jurés est des plus simple : pourquoi ? Pourquoi Kleenex n'y avait pas pensé avant ? Au fond, c'est une évidence que la marque qui nous accompagne dans nos rhumes les plus pénibles et nos peines les plus profondes puisse aussi être à nos côtés lors du précieux rituel du démaquillage. Finalement, il s'agit de passer d'un carré de tissu (le mouchoir) à un autre (le coton démaquillant), rien de bien sorcier donc ! Enfin, pour être tout à fait exact, il ne s'agit pas uniquement de cotons mais aussi de lingettes démaquillantes pré-imprégnées d'une formule effaçant également le maquillage waterproof, de lingettes nettoyantes douces pour le visage et, encore plus fort, de papiers matifiants. Le tout dans des fibres naturelles pour ne pas prendre le risque d'être accusé de mauvais élèves pour la planète.




Veuillez m'excuser chez Jurés d'aborder le sujets aussi simplement avec vous, mais en toute transparence, il faut aussi savoir que ce projet a été mûrement réfléchi d'un point de vue marketing. Regardez le soin qui a été apporté au packaging, à la fois très sobre et d'une élégance rare. A mi-chemin entre celui que l'on pose sur nos yeux la nuit et celui que l'on trouverait sans mal au carnaval de Venise, le masque qui orne chacune des 4 références est tout de même bien plus smart que ce que nous propose Demak'Up par exemple. Parlons-en d'ailleurs des concurrents. Sans mauvais jeu de mots, je pense chers Jurés qu'il est grand temps pour eux de sortir... leurs mouchoirs ! Car sur un marché (très juteux puisque toute femme consomme en masse ce genre de produits) qui ronronne depuis des années, l'arrivée de Kleenex risque de pas mal faire dégringoler les parts de marché des autres acteurs du rayon. D'autant qu'avec des prix de vente aux alentours de 2€ / 2€50, le prix ne devrait pas constituer un frein à l'achat, bien au contraire.


Vous allez me trouvez bien présomptueux cher Jurés mais pourtant, force est de constater que tous les éléments d'une belle réussite sont là. Renommée de la marque, pertinence du concept, esthétisme des packagings, opportunités de marché, positionnement prix... c'est un sans-faute !




LA DÉFONCE




Allons donc, voilà que Kleenex lance ses premiers produits de beauté. Bah bien sûr, ils auraient tord de se priver allez vous me dire, mais croyez moi chers jurés, ils vont rapidement revenir à la réalité. Car si Kleenex est une marque à qui l'on confie en effet avec grand plaisir ce qui sort de nos glandes lacrymales ou de nos conduits nasaux, pas certain en revanche qu'on lui accorde de sitôt quelconque légitimité pour prendre le plus grand soin de notre visage. Ou alors, c'est la porte ouverte à toutes les fenêtres ! Pourquoi pas les cotons-tiges Moltonel ou les masques visage en tissu signé Le Trèfle ? Non, non chers Jurés, je pense qu'il est important que chacun reste à sa place et respecte un peu plus son secteur d'expertise, en ne cherchant pas à tout prix à se disperser pour engranger encore et toujours plus de chiffres d'affaires.


Et puis sérieusement, qu'est-ce donc ce packaging et ces masques venus tout droit de la place Saint-Marc à Venise ? A la simple vue de ces paquets me reviennent en mémoire les paroles d'un tube marquante de notre beau répertoire français. Une magnifique chanson que vous connaissez probablement toutes et tous chers Jurés et dont je me permets du coup de vous citer quelques paroles, d'une profondeur et d'une intensité rares. "Ticatiti Catitita, ohe, ohe, derrière mon louuuuuuup, j'embrasse qui je veuuuuuux, je veux, aujourd'hui tout est permiiiiiis" ! Non mais sérieux, z'ont un peu fumé le CD de la Compagnie Créole chez Kleenex, pour nous ressortir ainsi les costumes du bal masqué (ohe ohe, au bal, au bal, au bal, au bal masqué...).





Voilà chers Jurés, je vais maintenant vous laisser vous retirer et délibérer sur cet épineux dossier. Quelle sentence souhaitez vous appliquer dans l'affraire Kleenex. Statuerez vous sur une relaxe et un grand succès en magasins dès leur mise en rayon. Ou bien punirez vous cet excès d'audace en pronostiquant un échec cuisant sur toute la ligne. Je vous laisse me dire tout cela dans les commentaires et compterai les points pour vous dire cela dans la semaine (et j'en profiterai au passage pour dire ce que j'en pense vraiment au fond de moi !). Alors, l'arrivée de Kleenex, bonne idée ou aberration cosmétique ?

Libellés : ,

dimanche 28 août 2011

Winner of Rouge Bunny Rouge Loose Glitter Pigment!

thank you everyone who has entered this little giveaway!





and congratulations to    CHARLIE     who has won!!!!

this was the comment:

Charliesaid...
I have been umming and ahhing about this for so long and today I placed an order with Zuneta and didn't order it... I regretted it as soon as I placed the order! So this is timely! I'd love to win this.

Charlie, please send me an email with your contact data so i can send out the package to you soon!



sadly, there were a bunch of entries that i couldn't consider since they were either double-entries, came from unregistered readers or came in too late :(
i wanted to loosen the rules a bit so everyone could enter, but then it would've been unfair to many who didn't enter due to the conditions. please check the "rules" quickly next time ;)

a HUGE THANK YOU to everyone who commented on my 1000 GFC-readers post. it blew me away! and since almost everyone wanted the GUERLAIN palette as a giveaway prize, i think that will be it. but stay tuned, i will have more amazing things to add to it ;)



Libellés :

Suqqu Mascara Volume Long N and BRTC Glamorous Sparkling BB Cream

This week, I've been wearing the Suqqu Mascara Volume Long N, that I purchased as part of last year's Christmas Makeup Kit. It is a water-resistant mascara containing resin fibres, that promises to help create soft, curled lashes. The mascara can be removed with warm water.



The mascara is a deluxe sample size of 4g/0.14oz. I could not find any information on the weight for the regular retail size but one of Suqqu's other mascaras is 4.6g. It retails for £29 (about S$58) in Selfridges in the UK and 5250yen (about S$83) in Japan. The price in Japan is way beyond what I would shell out for a mascara as mascaras have to be discarded after just a few months for hygiene purposes.



There are only a handful of reviews for Mascara Volume Long N on Cosme.net and most of them are negative, with criticisms of the mascara's lack of curling and volumising properties. Also, attempts to remove it with just warm water often led to unsightly black smudges around the eyes.



My lashes after using the MAC eyelash curler.



The first couple of times that I wore the mascara, it didn't hold the curl of my lashes very well although my lashes didn't straighten out completely. On the third try (which is pictured below), I got much better results and my lashes stayed nicely curled over more than 6 hours of wear without any flaking or smudging.



The mascara is good for adding length and definition but not at adding volume. If you want a volumising mascara that gives greater impact, Benefit They're Real! will give you better results. The Suqqu mascara requires quite a bit of layering to build up the length but it doesn't clump or make the lashes feel stiff and crunchy after it dries.





The slim brush also works well for defining and lengthening the super short and sparse lashes on my lower eyelid, without smudging against the skin.





I couldn't remove this with my Bioderma Sebium H2O but it came off with the Body Shop Shiso Make-up Cleansing Oil. Even for mascaras that are supposed to be removable with warm water, I prefer to use an eye makeup remover or cleansing oil to avoid having to rub the lashes too much.



Overall, I think Suqqu Mascara Volume Long N is a decent mascara and I will continue to use it regularly but it didn't impress me enough to justify the exorbitant price tag.



The products used for this look include: BRTC Glamorous Sparkling BB Cream, Body Shop Extra Virgin Minerals Loose Powder Foundation 102 Natural Ivory, Tarte Tipsy blush, Paul & Joe Lip Lacquer 05 and Eye Gloss Duo B 03, RMK Super Basic Liquid Concealer EX-01 and K-Palette Lasting 2-Way Eyebrow 01.





The BRTC BB cream is thus named as it contains soft shimmer particles to give the skin a refined glow. Although it was a good match for my skintone, the finish was too dewy for my liking and it didn't even out the skin surface as well as some other foundations that I've tried. Oil control was average with blotting required every couple of hours. The ultra fine shimmer particles were only visible when viewed up close under direct sunlight. In the photo below, I swatched it on the right half of my hand. Fortunately, I only paid about S$2 for a 5ml tube (as part of a sampler pack of 4 BRTC BB creams) from Guardian Pharmacy.

Libellés : , , , ,